Pracovná plocha DroneBlocks
Nasleduje vzrušujúca časť. Tello naprogramujeme v DroneBlocks
pomocou aplikácie.
Zoznámime sa s povrchom aplikácie, jej skupinami blokov a potom napíšeme náš program.
Stiahnite si aplikáciu DroneBlocks do svojho zariadenia (App Strore, Google Play), potom pripojte zariadenie a Tello. Postupujte takto:
1. Zapnite dron.
2. Spustite aplikáciu DroneBlocks.
3. Pri nastavovaniach Wi-Fi zariadenia vyhľadajte sieť Tello-XXXXXX.
4. V pravom hornom rohu obrazovky DroneBlocks v časti Connect s Tellom naviažte spojenie.
Ako prvý program by mal dron po výstupe urobiť 30 cm vľavo, potom by mal spraviť premet doľava a pristáť na zemi. V bočnej ponuke vyberte položku vzlet (Takeoff) a potom v ponuke Navigation vyberte pohyb vľavo 30 cm. Potom v ponuke Flip vyberte salto vľavo. Pristaňme (Land) a sme hotový! Uložte program pod menom “slučka”
V tejto lekcii vám ukážeme, ako sa použitím DroneBlocks a Tella navigovať v poli.
Príkazy použijeme zo skupiny blokov Navigation.
Úlohu je možné vyriešiť dvoma spôsobmi.
Ak nos dronu vždy smeruje rovnakým smerom, na let s dronom sa použijú príkazy dopredu, doprava, dozadu a doľava s nasledujúcim programovým kódom.
Na opakované pokyny môžete použiť blok Repeat (opakovať). V iných programovacích jazykoch sa blok Repeat nazýva slučka (loop). Akonáhle začnete s programovaním, stretnete sa s ním ešte veľakrát. Stačí povedať, aké sú pokyny, ktorými sa dron musí niekoľkokrát riadiť, resp. koľkokrát to musí zopakovať.
Pre bloky umiestnené v skupine blokov Navigácia sme zadali vzdialenosti a stupne, ale tieto hodnoty zostali v celom programe konštantné. Čo keď ich potrebujete zmeniť?
Letecká prehliadková misia
Počas našej leteckej ukážky Tello poletí o 30 cm dopredu a potom sa vráti. V druhej fáze misie sa otočí a letí 60 cm dopredu a potom sa vráti. Tieto kroky sa opakujú až do vzdialenosti 180 cm.
Je vidieť, že sme určité pokyny vykonali niekoľkokrát, a za týmto účelom sme sa už naučili používať opakovanie, tj. blok Repeat (opakovanie) zo skupiny blokov Loop (slučka) (Isto si pamätáte, že ste museli určiť opakujúce sa bloky a počet opakovaní ).
Viszont van egy problémánk. Máme však problém. Vzdialenosť bloku Forward (vpred) je zakaždým iná. Vzdialenosť sa neustále mení. 30, 60, 90, 120, 150, 180
Ako by sa to malo objaviť v kóde?
Droneblocks na to ponúka vynikajúcu príležitosť. Môžeme vytvoriť tzv premenná.
Čo to vlastne je?
V skutočnosti je to šuplík používaný na ukladanie hodnôt, do ktorého po každom vytiahntí dáme ďalších 30 cm.
Premenná je teda kontajner, v ktorom sa hodnota počas misie nejakým spôsobom zmení. V tomto prípade sa zvyšuje o 30.
V položke ponuky „Create variable“ skupiny blokov Variable môžete vytvoriť takýto šuflík „kontajner“ zadaním jeho názvu.
Zoberme si to krok za krokom:
1. Dron vzlietne
2. Vyprázdňujeme kontajner s názvom inc
3. Dron vykoná šesťkrát nasledovné:
pridáme ďlších 30 cm do šuflíku inc
- opakovanie 2x
vložíme ďalších 30 do šuflíku inc
dron letí dopredu vzdialenosť inc (prvýkrát 30, druhýkrát 60...)
dron sa otáča o 180 ° doprava
Celý život sa často stretávame s rozhodovaním. Mobilné telefóny sú tiež schopné rozhodovať sa, napríklad určiť, na akú sieť WiFi sa majú pripojiť na základe sily signálu. Tento rozhodovací proces je zabudovaný do operačného systému telefónu.
Misia Had
Úlohou drona je popísať hadí vzor, ktorý je zobrazený na nižšie uvedenej ukážke.
Dron je označený fialovou šípkou a jeho dráha je označená modrou čiarou. Bodkovaná čiara označuje koniec úlohy. Tu prikazujeme Tellovi, aby sa vrátil a pristál. Keď je naprogramovaný, vyzerá to takto:
Nepoužili sme opakovanie, aj keď sa v ňom nachádzajú duplicitné položky. Ak chcete s Tellom prejsť dlhší hadí vzor, kód sa stane nezvládnuteľným.
Čo môžeme urobiť?
Použime predtým naučený blok Repeat, resp. skupinu blokovTello Logic
Opakovací blok bol predstavený v predchádzajúcej lekcii.
Je to užitočné vtedy, keď je niektoré operácie potrebné vykonať viac ako raz.
Skupina blokov Tello Logic vám umožňuje nakódovať rozhodnutia.
Čo sú to za rozhodnutia?
Ak ..., potom ... -úvodové vety.
Pozrime sa na jednoduchý príklad:
Ak je zima, kúpte si kabát, ak prší, vezmite si so sebou dáždnik, inak si dajte tričko.
Ak vás zaujíma informatika, choďte do fiľakovského gymnázia, v opačnom prípade do inej školy.
Pozrime sa na kód:
Made with Mobirise
Web Page Creator